Khamis, 2 Julai 2009

Kembali Aman...YaBeDaBeDoo....

.
Haaa....kalo korang still ingat, aku ade mention pasal jiran aku yg 'nonsense' tu kan dulu... Sila semak entry aku yg lepas.... Errmmm... skg nie lega, senang, heppi hati aku sbb dorang dh kena halau dek tuan tanah kedaung....muahahaha.... Semua nye bermula begini....
.
Dlm 2 mggu lepas, aku tgh sidai baju, tetiba ade keta benti kt sebelah( umah jiran tuh)... Rupenye akak yg dulu dok situ.... Mase tu adik dia ade kt umah dgn kenkawan dia... Pandai plak slow kn radio mase kakak dia dtg, kalo x, volume radio tu berada di tahap 180 degree... Pastu aku pon senyum je la kt akak tuh... masok dlm lepak tgk cite hindustan..heheh....
.
Tetiba dgr bunyi bising...aku tgk kt luar, laaaa...ade lori.... nk angkat brg2 akak tu kot..kataku dlm hati.... aku ngintai dr dlm, tgk abis sume washing machine, fridge, dapor gas, pinggan mangkok, segala benda lah di bawa keluar.... Sah la akak dia tu nk pindah...tggalkn adik dia dok situ....mybe adik dia nk beli brg2 baru kot...kataku dlm hati... lagi cam berok la bebudak tu kalo betol mcm tu....
.
Dan, mlm tu ade la adik dia blek situ, dgn kwn2 dia... x lama..kejap je... pastu lepas pd tu xde ku nampak dorang lagi... Umah pon dh clear giler... Depan tu dia buang sampah sukehati atok nenek dia je... pintu gate ternganga luas.... Aikk...tkkn x kunci gate kalo dorang gi keje ke, ape ke kan..???
Jadi persoalan la kejap pasal benda nie... ( Curious nk tau wat happen...heheh)
.
So, beberape hari lepas tu, ade org dtg kt umah tu... Aku tgk makcik tu tutp gate...pastu ade pakcik tggu dlm keta... Mlm tu aku cite la dgn husband aku... Dia kata mybe tu tuan umah kot... Pasal, mber dia kata, ( mber husband aku, anak sedara tuan umah tu..) makcik dia x mau budak2 bujang dok situ... Lagi pon akak tu x bgtau yg dia dh pindah, adik dia yg dok situ... So, dia soh kuar la..... Hahhaha...dan dorang pon pindah la...
.
Dan aku kini blh tido lena, ceria serta gembira coz jiran 'nonsense' tu dh berambuss..!!! hohohoo..
Hopefully, lepas nie dpt jiran yg betol2 blh dipanggil jiran...ngeh..ngeh..ngeh...
.
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan