Khamis, 20 Mei 2010

~~Lama x update my blog..~~





Yuuhhuuu...rasenye dh brzaman aku x update blog aku nih..bkn ape..terlupe plak pasal blog nie..ye la asyik dgn fesbuk je, mana tak nye...ehhheh.... Errmmm..aku seperti biasa kalo update cerita msti dgn gmbr sekali kn..Al-maklum ler aku ni suke brgambar hehehe...

Okay berbalik pada cerita aku, kali ni aku nkcite pasal anak2 buah aku yg dh 4 tahun x jmpe pasal dorang ikut mak dorang coz mak dia dpt hak penjagaan....of course la budak bwah umo msti dpt kt mak kn..?? kesian la kt abg aku tuh...lama x dpt jmpe anak..jmpe pon kejap2 je, kekadang langsung x dpt jmpe...duit tetiap bln bekas kakak ipar aku nk..tp, bila nk jmpe anak x bagi...smpai kitorang ni pon x jmpe2 bebudak tu 4 thn..kejam kn? Paling menyedihkan bila time raye la...Abg aku sedey dlm diam sbb anak2 xde nk beraya dgn dia... aku satu family pon kekadang rindu gak dgn bebudak tu... 3 org anak buah aku yg trpisah ialah Syasya Nadirah, Syasya Nuwairah & Mohd Rafik...
Last aku tgk dorang dulu kecik2 lagi..skg nie dh sekolah darjah 1 dh si Rafik tu..Mase mak dia amik dorang umo Rafik 3 thn...Dan sejak pada tu aku x jmpe2 dorang 3 beradik tu smpai la mggu lepas abg aku dpt bawa dorang kluar....Dpt la jmpe selang 2 mggu skg nie..setelah mahkamah jatuh hukum yg abg aku blh bawa anak2 dia kluar dr pagi smpai ptg... Okay la tu dr x jmpe langsung kn..???

Tp yg sedeynye bila anak yg sulung xnk ikut bapak dia bawa kluar...padahal dulu dia yg x blh berenggang dgn bapak dia...Sama gak dgn yg no 2 tu...memula dia pon xnk ikut, tp bila dh 2,3 kali bapak dia dtg amik adik dia ( nasib baik si kecik tu mahu ikut bapak dia) maka si kakak yg no 2 td tu pon nk ikut... Harap2 lepas ni dpt abg aku bawa ketiga2 anak dia kluar jmpe kami...

Itu lah namanye jodoh...Kalo dh setakat itu aje, jgn la plak kita sekat perhubungan anak dgn bapak...kalo org dh x suka mcm2 la alasan yg diberi kn?? Tp alhamdulillah dpt gak hak melawat bebudak tu...harap2 thn nie raye, dpt la dorang beraya dgn kitorang... :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan